Czcionka:

Kontrast:

logo Państwowej Inspekcji Sanitarnej

Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Słupsku

NUMER TELEFONU
59 843 12 91

Jesteś tutaj:   Oddział Nadzoru...Stanowiska pracy ds. Zapobiegawczego Nadzoru SanitarnegoPraktyczne informacje
2015-06-07
drukuj

Praktyczne informacje Stanowisk Pracy ds. Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego

  1. Sprawy rozpatrywane w ramach Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego:
    1. Na wniosek organu samorządowego (wójta, burmistrza, prezydenta miasta):
      • uzgadnianie zakresu i stopnia szczegółowości informacji wymaganych w prognozie oddziaływania na środowisko miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
      • uzgadnianie i opiniowanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
      • uczestniczenie w postępowaniu w sprawie oceny oddziaływania na środowisko przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko,
    2. uzgadnianie dokumentacji projektowej pod względem wymagań higienicznych i zdrowotnych, dotyczącej budowy i zmiany sposobu użytkowania obiektów budowlanych (obiekty przemysłowe, obiekty służby zdrowia, użyteczności publicznej, oświaty i wychowania, obiekty nauki, obiekty usługowe różnego przeznaczenia),
    3. wydawanie zgody na sytuowanie tymczasowych, nieskanalizowanych ustępów publicznych na terenach skanalizowanych,
    4. wydawanie zgody na zastosowanie pieców i trzonów kuchennych na paliwo stałe w budynkach zakładów opieki zdrowotnej, opieki społecznej, przeznaczonych dla dzieci i młodzieży, lokali gastronomicznych oraz przeznaczonych do produkcji żywności i środków farmaceutycznych,
    5. wydawanie zgody na recyrkulacje powietrza w budynku opieki zdrowotnej,
    6. wydawanie zgody na usytuowanie wyrzutni powietrza na poziomie terenu,
    7. wydawanie zgody na założenie lub rozszerzenie cmentarzy komunalnych i wyznaniowych,
    8. uczestniczenie na wniosek strony w dopuszczeniu do użytkowania obiektów nowo wybudowanych (na podstawie art. 56 ustawy Prawo budowlane)  lub w których następuje zmiana sposobu użytkowania,
    9. wydawanie opinii i zaświadczeń o spełnieniu wymagań sanitarnych w:
      • podmiotach wykonujących działalność leczniczą,
      • aptekach, hurtowniach farmaceutycznych, punktach aptecznych, placówkach obrotu pozaaptecznego,
      • zakładach kosmetycznych, fryzjerskich i odnowy biologicznej,
      • placówkach oświatowych,
      • domach pomocy społecznej i placówkach opiekuńczo-wychowawczych,
      • obiektach budowlanych przeznaczonych do wykonywania działalności gospodarczej w zakresie konfekcjonowania lub obrotu środkami ochrony roślin,
      • obiektach, w których prowadzona będzie działalność gospodarcza w zakresie wytwarzania i obrotu materiałami wybuchowymi, bronią, amunicją oraz wyrobami i technologią o przeznaczeniu wojskowym i policyjnym,
      • innych lokach usługowych.
    10. wydawanie opinii o zgodności z warunkami sanitarnymi określonymi przepisami Unii Europejskiej przedsięwzięć, których realizacja jest wspomagana przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa ze środków pochodzących z funduszy Unii Europejskiej,
    11. wydawanie ocen higienicznych na zastosowanie materiałów lub wyrobów używanych do uzdatniania i dystrybucji wody,
    12. kontrola spełnienia wymagań higienicznych i zdrowotnych w trakcie budowy obiektów budowlanych,
    13. udzielanie informacji i konsultacje z zakresu działania zapobiegawczego nadzoru sanitarnego,
    14. współpraca z organami administracji państwowej i lokalnej oraz innymi organami inspekcji.

  2.  Co powinien zawierać wniosek.
    Wniosek powinien zawierać:
    • dokładne dane wnioskodawcy (imię i nazwisko, adres zameldowania lub nazwa firmy i jej siedziba, numer NIP,  kontakt telefoniczny)
    • powód wystąpienia do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Słupsku (uzgodnienie dokumentacji, zgłoszenie obiektu do odbioru, itp.)
    • krótki opis sprawy (przeznaczenie obiektu lub lokalu, rodzaj i zakres działalności).
Wnioski można składać osobiście w Sekretariacie Głównym PSSE w Słupsku, ul. Piotra Skargi 8 I piętro, pokój 105 - codziennie  w godz. 7:30 - 15:00.

Dokumentację można odbierać osobiście w PSSE w Słupsku, ul. Piotra Skargi 8, I piętro, pokój 128 lub pokój 113. Kontakt telefoniczny:  59 843 12 91 w. 42
  1. Dokumenty niezbędne przy odbiorze na podstawie art. 56 ustawy Prawo budowlane:
    • decyzja pozwolenia na budowę obiektu budowlanego, 
    • projekt budowlany uzgodniony pod względem wymagań higienicznych i zdrowotnych,
    • protokoły, opinie, uzgodnienia, zgody na odstępstwa wymagane prawem, min.:  
      –    sprawozdanie z bakteriologicznego badania wody z instalacji wewnętrznej,
      –    protokół kominiarski lub skuteczności wentylacji mechanicznej,
      –    oświadczenie kierownika budowy (robót),
    • dokumenty potwierdzające dopuszczenie do obrotu i powszechnego stosowania wyrobów budowlanych (atesty, certyfikaty).

  2.  Dokumenty niezbędne przy wydawaniu opinii i zaświadczeń:
    • dokument potwierdzający prawo do dysponowania obiektem lub lokalem (akt własności/umowa najmu),
    • umowa na odbiór odpadów (komunalnych, medycznych, niebezpiecznych),
    • orzeczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do wykonywania prac,
    • umowa na sterylizację narzędzi medycznych lub kosmetycznych wielorazowego użytku naruszających ciągłość tkanek, w przypadku braku możliwości ich sterylizacji w zakładzie,
    • protokół kominiarski lub skuteczności wentylacji mechanicznej potwierdzający prawidłowość wykonania i podłączenia urządzeń wentylacyjnych do przewodów kominowych.
    • atesty lub certyfikaty na wyposażenie placówek oświatowych,
    • zgody na odstępstwa wymagane prawem:
      –    na obniżenie poziomu posadzki poniżej poziomu otaczającego terenu, 
      –    na obniżenie wysokości, 
      –    na zastosowanie w pomieszczeniach stałej pracy wyłącznie oświetlenia sztucznego.
Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Słupsku © 2015 - 2017